tisdag 15 september 2020

Sniprally

Testade Magelungen idag. Har fiskat gädda där några gånger tidigare med hyggligt resultat, men idag var jag ute efter abborre.

Molnigt, helt vindstilla, 17 grader i luften och 15 i vattnet. Det var gott om betesfisk utanför gräskanterna i de grunda vikarna och jag började fiska där med en 9 cm Shadow Rap Shad.

På de första fem kasten fick jag tre halvkilos gäddor och sedan bara fortsatte det. Så fort draget närmade sig gräs så tog det inte många kast innan en gädda kastade sig över wobblern.

Efter ett 10-tal gäddor mellan 0,5 och 2 kg började jag fiska lite djupare och på ställen där det inte var så mycket gräs. Fick inte lika många gäddor då, men de jag fick var istället lite större. I en brant utanför en grynna small det på rejält och efter en lång kamp kunde jag ta ett gälgrepp på en hygglig gädda på runt 3,5 kg.

Men abborrarna har jag ingen aning var de höll hus, allt jag fick var en decimeterlång abborrpinne.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...