fredag 6 september 2024

Högsommardag i september

Hemmasjön i strålande högsommarvärme - dryga 20 grader i luften, strålande sol, 18-20 grader i vattnet och svag-måttlig SO vind.

Idag kände jag igen sjön igen, efter förra gångens oväntade PB - 4-5 småborrar och tre gäddor mellan 0,5 och 2 kg.

Nya haspelutrustningen är kanon - Savage Gearspöt är korrekt klassat och Shimanorullen är nog den skönaste och mest långkastande haspelrullen jag någonsin ägt! 

Fick också mer känsla för Shimano DC-rullen - den fungerade mycket bättre med flätlina än med nylon. Är väl ännu inte helt hundraprocent vän med rullen, men tror nu att jag efter några gånger till kommer att gilla den ordentligt (förutsatt att jag vänjer mig vid kastbromsens vinande under kasten...).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Högsommardag i september

Hemmasjön i strålande högsommarvärme - dryga 20 grader i luften, strålande sol, 18-20 grader i vattnet och svag-måttlig SO vind. Idag kände ...