onsdag 4 maj 2022

Uselt fiske igen!

Verkar som att jag missade vårens toppfiske i hemmasjön med två-tre veckor. Förra året hade jag kanonfiske veckorna direkt efter islossningen när vattentemperaturen var några grader och upp till 5-6 grader. 

På förra veckans premiär var vattentemperaturen redan uppe i 7-8 grader och idag runt 9 grader.

Allt jag fick var några abborrpinnar och gäddslipsar, men till slut förbarmade sig en 35 cm abborre över mitt bete. Den högg på grundryggen där jag hade så fantastiskt fiske i höstas. Bommade några rejäla hugg där också.

Ska nog prova lite nya sjöar nu tror jag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...