måndag 9 maj 2022

Nygamla fiskevatten

Har bestämt mig för att i år fiska i lite fler sjöar än bara "hemmasjön". Så idag sjösatte jag kajaken Dammtorpssjön och paddlade ut till Söderbysjön. Jag fiskade där för några år sedan och lyckades få upp ett par abborrar på strax över halvkilot. Sjön är ju liten och har ett maxdjup på runt 5 meter, så jag vet egentligen inte om det finns några större abborrar där. Samtidigt finns ju kräftor i sjön och det brukar ju kunna betyda lite större borrar (säger experterna...).

Fint försommarväder och 11-12 grader i vattnet, men abborrarna lös med sin frånvaro. Allt jag fick var en halvkilos gädda.

Paddlade också ut till Ältasjön och fiskade en timme, men också där blev det bara en liten minigädda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...