fredag 6 november 2020

Abborrfiske med bonus

Härlig dag på favoritsjön. Drygt 8 grader i vattnet och 12 i luften. Lite för blåsigt för drivankaret, så jag fick ankra på de flesta ställena för att kunna fiska ordentligt.

Såg en del fisk på lodet, men fisket var trögt första timmarna, de bara nafsade på de olika jiggarna jag erbjöd dem. Ingen verkade riktigt passa.

Till slut fick jag ändå ett ordentligt hugg på en Shadow Rap Deep och upp kom en abborre på 670 gram och 36 cm.


Strax innan jag började paddla hemåt kastade jag ut en Pulse Shad i ett litet sund mellan en ö och fastlandet. Det är ett ställe där jag ibland haft hyggligt abborrfiske. Fick direkt ett stenhårt hugg i droppet och kunde efter en kort kamp lyfta upp en gös på 2,95 kilo. En härlig bonusfisk och den största gös jag fått hittills i denna sjö.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...