måndag 22 maj 2023

Sniprally de luxe

Paddlade ut på hemmajön i strålande sol, 18-19 grader i luften, 15-16 grader i vattnet och svag sydlig vind.

Idag var bara smågäddorna i farten, tror jag fick 5-6 st som inte var större än några få hekto. En enda liten abborre fick jag, det var allt.

Träffade en lokalbo som var på väg ut på sjön när jag packade ihop för dagen. Han stärkte min misstanke att det är kvällsfiske som gäller i hemmasjön om man vill ha större abborre sommartid. Mellan 20 och 21 ska enligt lokalbon vara det bästa fisket. 

Jag misstänker att kvällsfiske kan vara rätt medicin på de flesta Stockholmssjöarna. Jag kommer hur som helst att prova det i lite större utsträckning i sommar, både i hemmasjön och i andra sjöar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...