tisdag 25 april 2023

Kilofisk...nästan

Hemmasjön. Det blev ett rejält kallras efter förra veckans varma väder. Mulet, 5-6 grader i luften, 7-8 grader i ytvattnet. Det var i huvudsak stiltje, men under någon timme kom en svag syd-västlig vind.

Hade inte så stora förhoppningar, men vid udden utanför den stora ön fick jag ett par hyggliga abborrar runt 300 g och en kilogädda.

Sedan hände inte mycket (förutom en 2-kilos gädda) fram till jag kom fram till "gäddviken". Där fick jag ytterligare ett par abborrar, med en 39:a som vägde 900 g på topp. Betet var ett guldfärgat SG Vib Blade.

Till slut fick jag en 35:a på en Stanley Stickleback i sundet innan jag paddlade hemåt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...