torsdag 17 november 2022

Winter is coming...

För ett par dagar sedan byttes den milda hösten ut mot mer vinterlik temperatur. När jag åkte hemifrån låg temperaturen strax under nollstrecket och på vägen ut till hemmasjön var det lite snöblandat regn.

Men när jag väl kom fram till sjön så hade molnen skingrats, solen kom fram och temperaturen steg någon grad. I vattnet var det dock fortfarande varmt för årstiden, lite drygt 7 grader.

Fick omgående en fet 2-kilos gädda i första viken och resten av dagen fortsatte med 5-6 smågäddor och ungefär lika många abborrar i vikter 2-3 hg. Jag koncentrerade fisket på de ställen där jag såg betesfiskstim på lodet, på några ställen var stimmen så täta att lodet tappade bottenkontakten. Men de större abborrarna lös med sin frånvaro.

Dagen tur var sannolikt årets sista, tror inte jag kommer ut något mer detta år.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...