fredag 30 september 2022

Magelungen idag...

Åkte ut till hemmasjön med nyinköpt beteslåda, drag etc. efter förra veckans fadäs. Sjön var alldeles spegelblank och jag var verkligen taggad att komma ut. Ivrigt blåste jag upp kajaken och lastade i alla saker och precis när jag var klar insåg jag att jag glömt paddeln hemma....Ridå! 

Eftersom jag kom ut ganska sent så insåg jag att det skulle ta alldeles för lång tid att åka hem och tillbaka till sjön igen, så jag beslöt att sjösätta i mer näraliggande Magelungen istället efter jag hämtat paddeln.

Som väntat så blev resultat klent, har trots flera försök aldrig fått någon abborre i vettig storlek där. Två små abborrar och en liten gädda var allt som kom upp idag.

Det var alltså andra gången i rad som en fisketur i hemmasjön gick om intet och det dessutom när väder och vind var optimala och abborren normalt brukar komma igång. Jag börjar undra om hemmasjön vill säga mig något....jag undrar bara vad...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...