onsdag 15 juni 2022

Härlig sommardag

Första fisketuren efter Norrlandstrippen. Kom ut på hemmasjön vid 8-tiden. 18-19 grader i vattnet och drygt 20 grader i luften, sol och svag vind, så mina förhoppningar var inte så stora mot bakgrund av att jag aldrig haft bra fiske i denna sjö på sommaren. 

Men redan på första stället, grundryggen utanför hemmaviken, så small det på en hygglig abborre på runt 3 hg. I de efterföljande fyra kasten fick jag sedan tre abborrar till och en liten gädda.  Fick sedan ytterligare tre-fyra abborrar, den största på 34 cm.


En kilogös högg också....

Resten av dagen fick jag sedan  bara småabborrar och ett par smågäddor. Småborrarna var som galna, vid ett tillfälle fick jag två abborrar i samma kast, och hade jag inte försökt undvika dem kunde jag säkert fått 100 stycken. 


Den här dagen var en sådan dag man ser tillbaka på i december när snön ligger tjock och isvinden viner runt kinderna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...