torsdag 28 oktober 2021

Äntligen kiloborre igen!

Hemmasjön levererade idag igen! Började på samma grundrygg där jag de senaste veckorna haft bra fiske. När jag efter en halvtimme fortfarande inte känt något så började jag misströsta, men plötsligt fick jag ett riktigt stänkarhugg. Jag tänkte direkt att det var gös och det visade sig vara korrekt, upp kom en gös på runt kilot.

Ett par kast senare small det på igen och denna gång kändes det som abborre. Den stökade rejält men upp kom den, 41 cm och 1 060 g. Roligt att grundryggen levererade en kiloborre, hittills har de största borrarna varit precis under kilostrecket...

Resten av dagen blev det ett gäng abborrpinnar, en gädda samt en hygglig gös till på runt 1,5 kg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fin dag, uselt fiske.

Fortfarande kalla nätter och inte mer än 5-10 grader på dagarna. Trots strålande sol blåste det en kall nordlig-ostlig vind, 2-3 m/s, som på...